Sfaturi pentru un Crăciun sănătos

Sfaturi pentru un Crăciun sănătos

Toate sunt permise, insa cu masura! Daca veti respecta acest moto, nu va trebui sa va abtineti de la nimic la masa de Craciun si veti reusi sa ramaneti sanatosi si in forma. Va oferim cateva sfaturi legate de alimentatia in perioada sarbatorilor prin care puteti sa va bucurati de ele, fara insa a exagera consumul de calorii.

  • Incercati sa inlocuiti biscuitii si prajiturile cu fructe. Puteti alege intre, kaki, kiwi, portocale sau mere coapte. Inelele de mere uscate sau caisele sunt mai sanatoase decat dulciurile.
  • Faceti loc pe platouri pentru fructe: mandarine, portocale, mere sunt fructe care nu trebuie sa lipseasca de pe masa sarbatorilor. Nu uitati de nuci si continutul lor valoros, insa retineti ca acestea contin multe calorii. Consumati-le cu masura.
  • Beti cel putin doi litri de lichide pe zi. Se recomanda in special apa si ceaiul neindulcit. Hidratarea suficienta va stimula metabolismul si va tine in frau apetitul.
  • In cazul in care doriti sa consumati ciocolata sau glazuri de ciocolata, alegeti-o pe cea amaruie. Datorita continutului mare de cacao, aceasta reduce tensiunea arteriala si are efect anti-oxidant.
  • Cei care nu doresc sa renunte la dulciuri in perioada sarbatorilor, le pot inlocui pe cele pregatite cu unt, cu variante mai sarace in calorii. Incercati sa le consumati incet si cu masura.

Miscare dupa masa de Craciun

Persoanele care fac miscare dupa mesele bogate de Craciun, pot evita depunerea kilogramelor in plus prin arderea caloriilor consumate. Faceti o plimbare cu familia, mergeti la patinoar sau la schi.

Puteti arde calorii si printr-o repriza de schimb de bulgari in gradina. In plus, miscarea in aer liber va va ajuta sa scapati de senzatia de satietate pe care o resimtim de regula dupa mesele bogate de Craciun.