Sfaturi pentru femeile gravide

Sfaturi pentru femeile gravide

Sarcina nu trebuie sa fie o perioada total lipsita de restrictii. Multe femei se simt foarte bine tocmai in aceasta perioada, pielea devine mai frumoasa, mai radianta. Cu toate acestea, femeile gravide trebuie sa retina anumite aspecte legate de nutritie si digestie in timpul sarcinii.

Fibre vegetale din plin si o hidratare suficienta 

  • Constipatia des intalnita in timpul sarcinii poate fi evitata printr-un consum suficient de fibre vegetale (produse din faina integrala, legume, fructe) si o hidratare pe masura (peste 2 litri/ zi). Un remediu eficient impotriva constipatiei severe este consumul de fructe deshidratate:   caise, prune, smochine). Preparatele de fier pot provoca constipatie!
  • Se exclude consumul de carne cruda (in special carne de porc), oua crude si produse din lapte nepasteurizat. Desi probabilitatea infectarii cu listeria si toxoplasmoze este relativ mica, urmarile pot fi fatale. In special, se va acorda o atentie sporita igienei.

Nu mancati pentru doi

  • Atacurile de foame provocate de hormoni conduc uneori la un consum exagerat de alimente. Prin consumul mai multor portii mici, se poate combate refluxul de care sufera anumite gravide. Produsele bogate in fibre trebuie preferate in schimbul celor grase. Bauturile carbogazoase trebuie inlocuite cu cele plate. Evitati sa va aplecati sau sa stati in pozitia culcat imediat dupa mese, 
  • Se recomanda miscarea din plin si in timpul sarcinii pentru stimularea circulatiei sangelui, pentru a scapa de tensiuni musculare si pentru o mai buna stare de spirit. Sunt permise toate sporturile care implica miscari usoare, cum ar fi inotul, gimnastica, mersul pe bicicleta, drumetiile. In plus, miscarea regulata combate constipatia.
  • Renuntarea completa la alimentele de origine animala (vegetarianism strict, veganism) poate prezenta anumite pericole. Deficitul de proteine valoroase, calciu, fier, vitamine si anumiti acizi grasi pot conduce la aparitia anumitor carente. Printr-un consum suficient de oua si lapte, se poate asigura o dieta echilibrata. Consumul de fier trebuie insa monitorizat atent.
  • Desi cantitatile mici de alcool (un pahar de vin pe zi) nu au un efect nociv asupra fatului, se recomanda renuntarea completa la alcool in timpul sarcinii. La fel si in ceea ce priveste nicotina.
  • Consumul de produse cu continut de cafeina trebuie redus la doua cani / zi (cafea, ceai negru). Un consum prea mare de cafeina ar putea afecta sistemul circulator al fatului.
  • Starile de rau si varsaturile sunt senzatii destul de frecvente in randul gravidelor. Uneori poate fi de ajutor o mica gustare imediat dupa ce va treziti (paine, ceai).
  • In cazul problemelor de digestie, cum ar fi balonari si senzatia de satietate in legatura cu anumite alimente (fasole, ceapa, usturoi, varza) incercati sa le evitati. Anumite ceaiuri (fenicul, chimen) pot reduce aceste senzatii.