Respirație și alimentație prin metoda Mazdaznan

Respirație și alimentație prin metoda Mazdaznan

Puțin, corect, diversificat și vegetarian – acesta este principiul alimentației Mazdaznan. Obiectivul acestei forme de alimentație ascetică este de a deveni un om complet, iar exercițiile simple de respirație sunt responsabile pentru hrana spirituală.

Mazdaznan - o filozofie de viață

"Omul nu se află pe Pământ doar pentru a consuma tot ce poate culege din pădure, câmp și gradină, și nici pentru a-și transforma organismul într-un fel de cimitir pentru animale sacrificate. Datoria omului este mai degrabă de a demonstra prevalența spiritului asupra materiei. "Aceasta este introducerea capitolului 1 al studiului alimentației Mazdaznan. Două aspecte importante, respectiv alimentația animală și consumul de hrană în cantități mari, sunt respinse de practicanții acestei învățături.

Mazdaznan reprezintă mai degrabă o filozofie de viață, bazată pe o respirație și o alimentație conștiente. Cuvântul în sine are următoarea semnificație "gândul care controlează totul". Pe lângă alimentația corectă, respirația corectă joacă un rol esențial.

Alimentația conștientă limpezește simțurile

Kilogramele în plus și sațietatea sunt tabu, iar locul lor este luat de auto-control și alimentație cu măsura. Adepții acestui stil de viață nu consumă alimente conservate și carne, însă ouăle și produsele lactate sunt permise. Cei care cred că alimentația Mazdaznan ar fi monotonă și severă, se înșală: prin felul foarte conștient de consumare a hranei, se asigură și varietatea necesară din farfurie. Astfel, două treimi dintre alimentele consumate sunt formate din legume, și o treime din amidon, grăsimi și proteine.

Decisivă este și combinația corectă: se vor evita două alimente bogate în proteine și se va opta, mai degrabă, pentru o porție de fructe sau legume cu pâine, orez sau iaurt. Legumele nu trebuie fierte în apă, ci sotate ușor în puțin unt. Dimineața se recomandă respectarea unui regim de post, datorită digestiei accentuate. Sunt permise însă sucurile de fructe, deoarece sprijină digestia. Adepții acestui stil de viață vor reuși să scape de kilogramele în plus și să își mențină greutatea la un nivel sănătos pe termen lung.

Potrivit adepților, metoda Mazdaznan îi asigură omului tot ce este mai bun din natură, sporindu-i astfel și puterea spirituală. Alimentația sănătoasă ajută la creșterea forței, la extinderea și adâncirea gândirii.

Respirația corectă este hrana spirituală

Mișcarea Mazdaznan este străveche și își are originile în rândul preoților din Persia și a profetului Zarathustra, care ar fi trăit între anii 1000 și 500 i. Chr. în Iranul arhaic. Acesta a pus bazele zoroastrismul –numit și mazdaismu- o religie caracterizată de dualism și învățături profund etice. La începutul secolului 20,  Otto Hanisch a popularizat aceste învățăminte și în Occident. Acesta studiase medicina în Iran, unde se familiarizase și cu învățăturile lui Zarathustra.

Pe lângă alimentația conștientă, respirația corectă reprezintă hrană spirituală pentru organism.

Exerciții utile

Un exercițiu de concentrare și creativitate pentru inspirație: relaxați toți mușchii, ridicați pieptul în sus și mențineți poziția. În acest timp, limba este relaxată în gură, vârful limbii atinge dinții de jos, ochii sunt îndreptați asupra unui punct aflat la înălțimea ochilor. Inspirați adânc, mențineți aerul timp de 20-30 de secunde după care expirați, până la golirea plămânilor. Repetați exercițiul de 3-5 ori, menținând de fiecare dată aerul pentru câteva secunde în plus. Exercițiul nu trebuie efectuat imediat după masă.

 

Un exercițiu potrivit împotriva stărilor de greață și a problemelor sistemului circulator: toți mușchii sunt relaxați, mențineți limba în aceeași poziție descrisă mai sus. Expirați, golind complet plămânii de aer. Așteptați 20 - 30 secunde înainte de a inspira și abia apoi umpleți plămânii cu aer. Repetați exercițiul de 3-5 ori.