Program antistres: fructe si legume pentru nervi rezistenti

Program antistres: fructe si legume pentru nervi rezistenti

Calendarul este plin de evenimente? Ati amanat deja de 3 ori intalnirea cu cea mai buna prietena? Ajungeti tot timpul cu intarziere la ora de sport? Pentru a nu ma pierde cu firea in timpul zilei tot ce trebuie sa faceti este sa urmati programul anti-stres de mai jos si sa consumati anumite fructe si legume:

Gustari de fructe pentru nervi de otel

Capsuni, zmeura, mure sau o salata cu ardei gras si alune: reteta secreta pentru o portie suplimentara de relaxare. Legumele verzi, fructele de padure si alunele contin mineralul anti-stres: magneziu. Acesta inhiba procesele de stimulare a nervilor si muschilor si protejeaza consumul nervos. Fie ca sunteti nervosi la birou sau aveti problem cu vecinii, consumati o portie de legume si fructe pentru a va calma.

Vitamine cu efect anti-stres

Alegerile pot fi stresante. Daca insa intrebarea este "A, B, C sau E?" raspunsul este foarte simplu: fiecare din aceste vitamine intaresc nervii. Vitaminele A, C si E protejeaza celulele nervoase ale creierului impotriva actiunii distructive a stresului oxidativ.

Vitaminele B care se regasesc in legume, in leguminoase si in alune, influenteaza rezistenta nervilor la sarcini, performanta si buna dispozitie. Incercati, asadar sa respectati recomandarile campaniilor valabile la nivelul Uniunii Europene, prin care suntem sfatuiti sa consumam zilnic 5 portii de legume si fructe. Alaturi de vitamine, legumele si fructele contin si substante vegetale secundare.

Legume verzi pentru un temperament controlat

Calciul ne ajuta si el sa ne pastram capul limpede. Pe langa beneficiile pe care le are asupra oaselor si dintilor, calciul ne ajuta sa ne pastram nervii si muschii in conditie buna. Calciul nu se regaseste doar in produsele lactate, ci si in varza, in broccoli si alte legume verzi.

Voie buna? Bucurati-va de hrana!

Buna dispozitie ne face mai rezistenti la stres, iar organismul uman este capabil sa isi induca aceasta stare de buna dispozitie. Cel mai la indemana prin consumul de leguminoase, de banane si de seminte de floarea soarelui. Toate acestea contin triptofan din care organismul nostru formeaza serotonina, hormonul fericirii. Acest transmitator are un efect similar endorfinei care este produsa in timp ce practicam sport sau ne sarutam intens