Mitul caloriilor negative

Mitul caloriilor negative

Dieta caloriilor negative suna prea bine pentru a fi adevarata: pierderea kilogramelor in plus si atingerea greutatii dorite prin mancare. Prin consumul asa-numitelor calorii negative (numite uneori si alimente negative), dieta promite sa ne scape de kilogramele in exces. Trucul dietei consta in consumarea anumitor alimente, care contin atat de putine calorii incat prin digestie sunt arse mai multe calorii decat numarul celor asimilate de organism.

Calorii negative

In spatele "Caloriilor negative“ se ascunde o greseala de gandire, chiar daca exista cateva alimente care intr-adevar au un aport caloric foarte scazut si care stimuleaza digestia datorita cantitatii ridicate de fibre vegetale. Printre acestea se numara diferite sortimente de fructe si legume, cum ar fi telina apio, care contine desi contine foarte putine calorii, este foarte bogata in fibre vegetale care sunt digerate atunci cand organismul este supus unui efort fizic sporit.

Cu toate acestea, balanta energetica nu poate fi negativa. Necesarul de energie pentru digestie este deja inclus in valoarea calorica indicata pe ambalajele alimentelor. O tulpina de telina apio, spre exemplu, are 10 calorii iar pentru digestie are nevoie de un consum caloric de 2 calorii. Astfel, valoarea calorica indicata va fi de 8 calorii, care sunt asimilate de organism dupa digestie.

Alimente si calorii negative

In medie, aproximativ 10 pana la 20% din caloriile unui aliment sunt consumate pentru digestie. Restul de energie este disponibil organismului. Alimente precum castravetii, spanacul, ciupercile sau salata sunt ignorate in calitate de surse de energie.

Expertii in diete recomanda un consum cat mai mare de legume (spre exemplu in timpul dietelor), pe de-o parte pentru a depasi senzatia de foame si pentru a asigura aportul necesar de vitamine. Insa legumele nu contribuie la o scadere suplimentara in greutate, prin simplul consum.

Efectul de dieta in cazul unui consum exagerat de legume si fructe si renuntarea la alte alimente este altul: atunci cand organismului ii este administrata prea putina energie, acesta incepe si consuma din rezerve pentru a le transforma in energie, fapt ce rezulta intr-un efect de reducere a greutatii.

Alimentatia echilibrata este importanta

Pe termen lung, renuntarea la unele fructe si legume este nesanatoasa, fapt pentru care dietele ar trebui sa se bazeze pe o alimentatie echilibrata, din care nu trebuie sa lipseasca fructele si legumele din toate sortimentele, nu doar cele caloric reduse. Nu doar aportul lor caloric al alimnetelor trebuie sa ne preocupe ci si continutul de vitamine si fibre vegetale, care este este esential pentru sanatate. Le puteti consuma sub forma de garnituri delicioase sau aperitive, fara a constitui insa calorii negative.