Mazarea, aliment sanatos

Mazarea, aliment sanatos

Trebuie sa-i multumim regelui francezi Ludovic al XIV-lea pentru forma in care consumam in prezent mazarea, in cea mai frumoasa forma a ei: verde intens. Acesta le cerea bucatarilor sa pregateasca mazarea inca necoapta, imediat dupa recoltare, asa cum servise in bucataria Italiei. Sute de ani, mazarea a obisnuit sa fie consumata doar uscata, pregatita sub forma unei paste, insa odata cu Ludovic al XIV-lea, aceasta planta leguminoasa a inceput sa se bucure de recunoasterea pe care o merita. 

Pregatirea corecta a mazarii 

Datorita gustului dulce, mazarea este o leguma populara in bucatarie, fiind ideala pentru supe, salata sau piureuri, fiind deseori prima leguma pe care cei mici accepta sa o manance, fara sa faca nazuri.

Recunoastem insa ca pentru scoaterea boabelor din pastaie este nevoie de ceva rabdare, insa odata ce trecem de aceasta etapa, gatirea mazarii este foarte rapida. Fierbeti mazarea in apa cu sare, doar timp de cateva minute, adaugati putin unt, dupa gust. Pentru ca boabele de mazare sa isi pastreze culoarea vibranta in salate, le puteti fierbe in apa cu sare timp de 2- 3 minute, urmand sa le scufundati apoi intr-un vas cu apa rece si gheata.

Mazarea este sanatoasa

Mazarea este bogata in fibre vegetale benefice digestiei. Contine insa si minerale precum potasiu si fier. In plus, mazarea contine o cantitate semnificativa de proteine vegetale. O portie de mazare de 200 gr are aceeasi cantitate de proteine ca si un snitel mic. Proteinele provenite din leguminoase sunt mai bine asimilate de organism daca sunt consumate in combinatii cu alte proteine, precum cele din cereale, porumb sau oua.

Mazarea contine si o cantitate mare de vitamina C. Consumand o portie de mazare, puteti acoperi jumatate din necesarul zilnic de vitamina C pentru un adult. Evitati insa sa le gatiti in exces, prin caldura o buna parte din vitamine este distrusa.

Depozitarea corecta este importanta 

Metoda optima este de a o cumpara si a o pregati in aceeasi zi. Insa daca nu puteti gati mazarea in aceeasi si, acoperiti pastaile cu  un prosop umed sau pastrati-o intr-o punga speciala care pastreaza prospetimea. Prin depozitarea in frigider, mazarea isi mentine prospetimea inca doua zile. Cei care doresc sa o pastreze pe o perioada mai lunga, pot opta pentru inghetarea acesteia. Fierbeti scurt boabele de mazare, treceti-le apoi printr-o baie rece, turnati intr-o punga alimentara speciala si pastrati la congelator pana la 12 luni.