Ingrasarea sanatoasa: Sfaturi

Ingrasarea sanatoasa: Sfaturi

Sfaturi pentru formarea sanatoasa a musculaturii

Pe langa alimentatia sanatoasa, sportul este un factor important pentru cei care doresc sa ia in greutate. Daca kilogramele in plus sunt depuse sub forma de grasime, riscul afectiunilor de inima si ale sistemului circulator nu ar intarzia sa apara. Cresterea masei musculare poate fi obtinuta printr-o combinatie de antrenament regulat si alimentatie bogata in proteine. Pentru inceput, se recomanda antrenamentele usoare de forta si gimnastica pe care le puteti practica in majoritatea salilor de fitness.

Multe sali ofera si consultanta de specialitate care sa usureze integrarea. De asemenea, puteti apela la asociatii sportive sau la antrenori personali. Miscarea in aer liber stimuleaza pofta de mancare. Este important sa va antrenati cel putin 30 de minute de 2-3 ori pe saptamana. Nu se recomanda antrenamentele de anduranta in timpul formarii musculaturii, deoarece exercitiile de anduranta for conduce la scaderea in greutate.

Fumatorii ar trebui sa se gandeasca de doua ori: fumatul afecteaza atat performanta sportiva cat si metabolismul. Renuntarea la fumat i-ar putea ajuta sa ia in greutate kilogramele dorite.

Caz special: copiii

Multi parinti sunt disperati de mofturile alimentare ale copiilor, desi fazele de rezistenta ale celor mici sunt foarte normale, aproape fiecare copil trece prin ele. De regula in spatele lor se ascunde dorinta de a capta atentia parintilor si de a-si masura fortele cu adultii.

Situatia poate deveni problematica atunci cand refuzul alimentar se mentine pe o perioada mai lunga de timp si cand la acesta se adauga scaderea poftei de viata si oboseala. Atunci este cazul sa apelati la sfatul unui medic.

Iata cateva sfaturi care sa stimuleze pofta de mancare a celor mici:

  • Luati masa impreuna  cu toata familia- preferabil la ore fixe
  • Evitati factorii perturbatori in timpul mesei, cum ar fi jocuri, televizorul sau discutiile in contradictoriu
  • Nu consumati dulciuri, gustari sau bauturi satioase inainte de masa
  • Permiteti-le celor mici sa atinga mancarea, sa o miroasa
  • Decorati preparatele – mancarea trebuie sa aiba un aspect apetisant

Scaderea in greutate la varsta a treia – cand nimic nu pare sa mai aiba gust

Inaintarea in varsta este insotita de regula si de scaderea in greutate. Metabolismul scade in intensitate, necesarul de energie scade si el. Pe de alta parte apar si problemele dentare si de masticatie, fapt care ingreuneaza alimentatia. La acestea se adauga si reducerea simtului gustului – alimentele par sa aiba toate acelasi gust, in timp ce tocmai la varsta a treia ar trebui sa ne mentinem fortele, deoarece organismul devine mai expus infectiilor.

Atunci cand totul pare sa aiba un gust fad, putem apela la condimente mai puternice (mai putin la sare). Asimilarea hranei poate fi simplificata prin pasarea hranei. Alimentatia lichida disponibila in farmacii, compoturile de fructe, iaurturile, orezul cu lapte, budincile reprezinta alternative pentru a evita scaderea in greutate la varsta a treia.

10 alimente pentru o crestere rapida in greutate

  • Salate cu dressing-uri de ulei, masline si seminte de floarea soarelui
  • Supe cu uleiuri si smantana
  • Conserve de legume in ulei, cum ar fi rosiile
  • Legume calite condimentate cu ulei de rapita, unt sau smantana
  • Peste si carne pregatite la cuptor cu o crusta de branza
  • Sosuri cu smantana
  • Compot de fructe cu smantana si nuci
  • Budinca
  • Milkshake-uri si bauturi cu iaurt
  • Gustari precum ciocolata, alune, fructe deshidratate