Fasolea

Fasolea

Fasolea este disponibila in cele mai variate forme si in cele mai diverse tari. Diferenta principala consta in modul de crestere, respectiv pe par sau oloaga. Prin termenul fasole ne referim atat la pastaie cat si la boabele dinauntru.

Caracteristica speciala a fasolei 

Cele mai vechi indicii referitoare la cultura fasolei dateaza de acum 6 000 de ani i. Hr. si provin din Peru. Expertii nu sunt de aceeasi parere cu privire la perioada in care aceasta planta leguminoasa a ajuns in Europa: in timp ce unii sustin ca fasolea era folosita inca din antichitate, altii sunt de parere ca fasolea a ajuns in Europa abia dupa descoperirea Americii. Rezultatul este insa acelasi: avem la dispozitie nenumarate soiuri de fasole pentru cele mai variate meniuri.

De retinut: Nu consumati niciodata leguminoasele in stare cruda, deoarece aceste plante din familia Papilionacea (Fabaceae) sunt toxice in stare cruda. Numai prin pregatirea la cald este distrusa proteina toxica, fazina. De aceea, evitati sa folositi apa in care ati fiert fasolea.

Balonarile 

Pentru a evita balonarile nedorite, incercati sa consumati chimen, fenicul, anason sau coriandru. Desi acestea nu vor reduce cantitatea de gaz, insa vor relaxa musculatura intestinala. Puteti sa condimentati mancarea cu ele sau sa le folositi sub forma de ceai.

De ce este fasolea atat de sanatoasa?

Fasolea contine multe vitamine, printre care vitamina B1, B2 si B6. In plus, potasiul, fosforul, magneziul si fierul se regasesc in cantitati semnificative, toate fiind importante pentru metabolism. In plus, fasolea contine saponine, care au efect diuretic si accelereaza digestia.

Acizii folici, niacina si acizii pantotenici se regasesc si ei in fasole si participa la procesul metabolic, asigurand, printre altele, sanatatea parului si a pielii. Fasolea contine fibre solubile, care reactioneaza cu sucul biliar in intestinul subtire. Fasolea contine colesterina care poate fi eliminata numai prin fibre, scazand astfel nivelul colesterolului din organism.

Leguminoasele contin carbohidrati complecsi, care sunt resorbiti treptat de intestinul subtire si care nu ajung deodata in sange. Astfel ca glicemia din sange ramane constanta, fapt pentru care fasolea este recomandata diabeticilor. Leguminoasele au un continut redus de grasime. Contine izoflavone care protejeaza impotriva formarii de celule canceroase.

Cum trebuie sa pastram fasolea?

Atunci cand cumparati fasolea, acordati atentie ca acesta sa nu prezinte pete maronii, pentru a va asigura ca este proaspata, deoarece fasolea nu poate fi pastrata pentru mult timp. Cand sunt inca pastai, le puteti ambala in vid si le puteti pastra in frigider pana la trei zile.

Nu depozitati niciodata fasolea langa mere, banane sau rosii, deoarece aceste emana etilena care conduce la o coacere mai rapida a fasolei. In congelator, fasolea poate fi pastrata chiar si un an de zile. Folositi un recipient cu inchidere etansa si feriti-o de lumina.