Efectul diferitelor alune asupra sănătății

Efectul diferitelor alune asupra sănătății

Chiar dacă alunele sunt foarte bogate în calorii, atunci când sunt consumate cu măsură, sunt foarte benefice pentru sănătate. Alunele sunt bogate în nutrienți, în acizi grași nesaturați care reduc nivelul de colesterol și astfel riscul apariției bolilor cardio-vasculare, cum ar fi arterioscleroza. Persoanelor alergice li se recomandă o atenție sporită, deoarece chiar și o alergie la polenul de mesteacăn poate provoca o reacție a sistemului imunitar, la contactul cu urme de alune.

Alunele cashew

Aceste alune conțin o cantitate relativ mare de grăsimi comparativ cu alte alune. Astfel 100 gr de alune cashew conțin 42 grame de grăsimi. Aceste alune cu gust subtil sunt întâlnite frecvent în gastronomia asiatică sau pur și simplu ca gustare.

Alunele cashew sunt o sursă bună de minerale, în special magneziu care este important pentru valorificarea energiei și contractarea musculaturii. De asemenea, sunt ideale și pentru sistemul nervos sporind capacitatea de concentrare și performanță, deoarece sunt bogate în vitamina B.

În plus, se pare că alunele cashew sunt ideale și pentru prevenirea cancerului datorită acizilor fenolici pe care îi conțin.

Arahidele

Din punct de vedere botanic, arahidele sunt de fapt leguminoase. Ele sunt bogate în fibre vegetale și în triptofan care are un efect calmant și benefic pentru somn. În plus, arahidele conțin și acid linoleic, dar și în acizi grași nesaturați, foarte importanți pentru o piele catifelată.

Alunele de pădure

Alunele de pădure sunt ideale pentru sistemul nervos. Datorită conținutului mare de lecitină, consumul regulat de alune de pădure poate avea un efect benefic asupra memoriei și a funcției nervilor. Pe lângă mineralele importante precum calciu, fosfor și fier, alunele de pădure sunt bogate în fibre vegetale și substanțe vegetale secundare care stimulează digestia. Concentrația mare de vitamina E din alune ne protejează celulele împotriva acțiunii destructive a radicalilor liberi.

Persoanelor alergice li se recomandă atenție sporită, deoarece, la fel ca alte alune, și cele de pădure pot provoca alergii. În special cei care suferă de alergie la polenul de mesteacăn trebuie să acorde o atenție mărita, deoarece alunele pot provoca o sensibilitate încrucișată.

Alunele Macadamia

Alunele Macadamia sunt foarte bogate în grăsimi care reprezintă 75% din conținutul lor. Cu toate acestea, 80% din aceste grăsimi sunt acizi grași nesaturați care au un efect pozitiv asupra sistemului circulator și inimii. Astfel, se pare că un consum zilnic de 10 alune Macadamia ne poate ajuta să reducem semnificativ nivelul colesterolului în numai patru săptămâni. Nu uitați însă că 100 grame de alune Macadamia conțin 700 de calorii. Consumați-le cu măsură!

Pe lângă conținutul semnificativ de grăsimi, alunele Macadamia sunt bogate și în proteine și în aminoacizi (arginina) care ajută la relaxarea musculaturii și contribuie la reglarea tensiunii arteriale.

Migdalele

Migdalele sunt bogate în calciu și magneziu, dar și în acid folic, fiind un aliment ideal în special pentru femeile însărcinate. Consumul măsurat de migdale este recomandat tuturor datorită conținutului de acizi grași esențiali cu efecte pozitive pentru sănătate. Astfel, un consum zilnic de 20 de grame de migdale poate reduce riscul apariției bolilor cardio-vasculare cu până la 50%.

Se pare că și nivelul colesterolului are de profitat de pe urma consumului regulat de migdale. De asemenea, prin mestecarea lentă a migdalelor puteți combate indigestia acidă.

Nuci

Nucile constituie o sursă ideală de melatonină, hormonul somnului, care datorită efectului sau antioxidant poate preveni afecțiuni cardio-vasculare, dar și diferite forme de cancer. În plus, nucile sunt bogate în acizi grași omega 3, în vitamina B6 care ne sporește capacitatea de concentrare și ne protejează împotriva oboselii și a nervozității. Nucile conțin și o cantitate semnificativă de zinc, ideal pentru întărirea sistemului imunitar.

Nu doar nucile sunt benefice, ci și frunzele de nuc. Ceaiul pregătit din aceste frunze poate reduce transpirația excesivă și poate alina anumite afecțiuni de piele. Părul castaniu va străluci din nou dacă este clătit cu ceai din frunze de nuc.

Fistic

Fisticul este foarte bogat în vitamina E care are rol de combatere a radicalilor liberi, ajutând astfel la prevenirea apariției cancerului, în special a cancerului pulmonar.

Datorită nutrienților pe care îi conține, fisticul contribuie la întărirea sistemului imunitar și la prevenirea a numeroase boli. Fisticul este recomandat în special femeilor în timpul sarcinii și a alăptării, deoarece este foarte bogat în acid folic. Și persoanelor care suferă de hipertonie li se recomandă consumul de fistic, deoarece potasiul pe care fisticul îl conține contribuie la scăderea tensiunii arteriale.