De ce sunt semintele chia atat de sanatoase?

De ce sunt semintele chia atat de sanatoase?

Semintele chia au o valoarea nutritiva semnificativa, multe fibre vegetale si o multitudine de retete in care pot fi folosite, constituind un supliment ideal pentru o alimentatie echilibrata. Datorita efectului benefic pe care il au asupra sanatatii, semintele chia sunt considerate un super aliment. Efectul energizant  si satios al acestor seminte este cunoscut de mai bine de cateva sute de ani. Semintele bogate in proteine ale plantei chia, membra a familiei lamiacae, originara din America Centrala si de Sud, erau folosite in alimentatie inca din vremea mayasilor.

De ce sunt semintele chia atat de sanatoase?

Semintele Chia sunt bogate nu doar in vitamine ci si in celule pline de antioxidanti. Cantitatea de proteine este de doua ori mai mare decat in cazul altor cereale, astfel ca reprezinta o sursa mare de energie si de proteine, fiind foarte apreciata in randul veganilor. In plus, semintele chia ne surprind si prin continutul mare de minerale. Spre exemplu, contin de cinci ori mai mult calciu decat laptele. Pe langa calciu, contin si potasiu, magneziu, fosfor, fier, zinc, cupru si bor. Aceste minerale sunt esentiale pentru structura scheletului, pentru intarirea sistemului imunitar si pentru stimularea metabolismului

Semintele chia sunt bogate in acizi grasi omega-3- si omega-6, in raport ideal de 3:1. Consumul de seminte chia creste capacitate de concentrare, functionarea inimii si a vaselor de sange. La acestea se adauga un continut semnificativ de fibre vegetale care detoxifica organismul. In plus, semintele chia scad nivelul de colesterol din sange si ajuta in lupta impotriva kilogramelor in plus.

Pierdeti kilogramele in plus cu ajutorul semintelor chia

Semintele chia constituie o sursa importanta de nutrienti in conditiile unei valori calorice reduse. Ca urmare a cantitatii importante de fibre vegetale, dupa ce sunt consumate semintele chia absorb lichidele din stomac si confera o stare de satietate pentru o perioada mai lunga de timp. Este important sa consumati o cantitate suficienta de apa impreuna cu semintele chia. Ulterior semintele chia stimuleaza digestia si au efect detoxifiant.

In plus, fibrele vegetale solubile incetinesc descompunerea carbohidratilor in zahar, astfel ca asigura cantitatea necesara de energie pentru sange, pentru o perioada mai lunga de timp.  Puteti evita astfel atacurile de foame si reglati nivelul glicemiei din sange.

Aceste efect este benefic nu doar in cazul dietelor, ci si pentru diabetici si sportivi, sporind rezistenta. Combinatia consumului de seminte chia cu sportul este ideala pentru cresterea masei musculare.

Exista efecte secundare in urma consumului de seminte chia?

Consumul de seminte chia scade tensiunea arteriala si subtiaza sangele. Pentru a evita orice riscuri pentru sanatate, persoanele care urmeaza un tratament pentru hipertensiune arteriala sau subtierea sangelui, înainte de prima consumare a semințelor chia se recomnada sa consulte un medic nutritionist sau fitoterapeut.

Sporadic s-au observat reacții alergice, in cazul consumului excesiv de chia. Chiar si balonare si diaree au fost raportate dupa un consum mai mare de seminte chia.

Prin urmare, cantitatea zilnică recomandată este de 15 grame.

Retete

Semintele Chia sunt neutre d.p.d.v al gustului si pot fi consumate in stare cruda alaturi de o portie de musli, iaurt, salata etc. Faina obtinuta din semintele chia nu contine gluten si poate fi folosita cu succes in prepararea de paine sau prajitura. Sunt foarte apreciate si bauturile shake, smoothies sau budinca obtinute din semintele chia. Pentru pregatirea unei budinci chia, amestecati doua linguri de seminte cu 200 mililitri de lapte de soia sau migdale si lasati amestecul in frigider peste noapte. Adaugati alune, fulgi de cocos sau fructe din compot dupa gust.

Reteta de baza pentru bauturi contine un gel obtinut dintr-un amestec de seminte si cantitatea dubla de apa, lasat la inmuiat cel putin 10 minute. Adaugati 2 linguri din gelul obtinut intr-un pahar cu suc de fructe si obtineti un preparat satios, ideal pentru micul dejun.

Unde putem cumpara seminte chia?

Semintele chia pot fi procurate din magazine naturiste, plafare, drogherii sau online. Sigiliul bio asigura lipsa pesticidelor in cultura plantei. Semintele pot fi pastrate fara probleme timp de cativa ani. Existe sortimente de seminte chia negre si albe, la fel de sanatoase si cu valori nutritive identice.