Alimentația în cazul problemelor articulare

Alimentația în cazul problemelor articulare

Friptură, carne la grătar și cartofi prăjiți – din când în când toți le mâncăm cu plăcere. Însă oricât de gustoase ar fi, aceste preparate trebuie consumate cu măsură. Carnea grasă, mezelurile, untul, smântâna, slănina și brânza, dar și celelalte alimente de origine animală constituie un factor de risc pentru articulații și procese inflamatoare dureroase, atunci când  sunt consumate în cantități mari. Alimentele de origine animală conțin acid arahidonic, pe care organismul îl transformă în transmițători care facilitează inflamațiile. În plus, o alimentație prea bogată în grăsimi poate rezulta și în supraponderabilitate, care la rândul ei afectează articulațiile.

 

Alimentație sănătoasă pentru articulații

Cea mai bună rețetă pentru articulații fără probleme: multă mișcare combinată cu o alimentație sănătoasă formată din multe legume și fructe pentru combaterea proceselor inflamatorii dureroase. Pe termen lung, un astfel de stil de viață v-ar putea ajuta chiar să reduceți doza de analgezic.

În cazul kilogramelor în plus, o dietă echilibrată vă poate ajuta să normalizați greutatea corporală și să eliminați surplusul de sarcină pe care îl au de suportat articulațiile. Supraponderabilitatea se numără printre cei mai importanți factori de risc pentru dezvoltarea artrozei, deoarece fiecare kilogram în plus reprezintă un efort suplimentar pentru articulații. Nu este cazul să renunțați la mâncarea gustoasă.

 

7 sfaturi importante pentru o alimentație sănătoasă

  1. Nu mancați în grabă: bucurați-vă de fiecare masă – doar așa veți observa mai repede când se instalează saturația.
  2. Uleiul de măsline virgin reprezintă o sursă importantă de grăsimi. Și celelalte uleiuri vegetale presate la rece conțin vitamina E, foarte importantă pentru articulații.
  3. Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Pâinea integrală sau müsli sunt o alternativă mai sănătoasă la pâinea albă și cornflakes.
  4. Puteți consuma de 2- 3 ori/săptămână: pește de captură (nu de crescătorie), fructe de mare, carne bio de pasăre sau vânat. Peștele și fructele de mare sunt nu doar gustoase, ci și foarte sănătoase. Renunțați complet la carnea grasă, carnea rosie (porc, vită, ied, miel), carnea provenind de la animale tratate cu hormoni de creștere și la carnea procesată (carne tocată și/sau afumată, mici,salam, cârnați, costiță, şuncă, bacon, etc.).
  5. Consumați doar lactate bio și preferabil fermentate. Evitați laptele procesat, convențional și toate lacatele nedegresate.
  6. Legumele și fructele sănătoase conțin vitamine și nutrienți importanți pentru articulații.
  7. Apa minerală plată sau ceaiurile de fructe și plante sunt ideale pentru a vă potoli setea.