Alzheimer si dementa: masuri preventive printr-o alimentatie adecvata

Alzheimer si dementa: masuri preventive printr-o alimentatie adecvata

Nu exista medicamente care care sa asigure o protectie impotriva distrugerii celulelor nervoase care provoaca instalarea dementei. Cu toate acestea, un stil de viata sanatos si o alimentatie echilibrata pot reduce riscul aparitiei bolii Alzheimer, avand un efect preventiv. Va vom oferi cateva sfaturi cu privire la alegerile corecte pe care le puteti face in legatura cu alimentatia Dvs., care vor avea un efect benefic asupra starii generale de sanatate si vor preveni boli precum Alzheimer si dementa.

 

Sanatate si miscare

Miscarea practicata regulat si alimentatia echilibrata reprezinta elementele de baza ale unui stil de viata sanatos. Alimentatia sanatoasa si echilibrata presupune un consum bogat de fructe si legume, putine produse de origine animata, acizi grasi nesaturati si colesterol.

Asadar, consumati zilnic multe legume, fructe, de cateva ori pe saptamana peste si carne de pasare, si doar mai rar carne rosie, produse lactate sau alcool.

Pregatirea hranei fara adaos de grasime este esentiala. In locul grasimilor de origine animala cum ar fi untul sau untura, optati pentru uleiuri vegetale presate la rece (ulei de masline, de canepa, etc).

 

Vitamine

S-a demonstrat ca in special vitaminele C, D, B, acidul folic dar si pro-vitamina A (Beta-Caroten) pot preintampina simptomele dementei. Printre alimentele foarte bogate in vitamina C amintim ardeiul, broccoli, varza de Bruxelles, macesele, afinele si kiwi.

Uleiul de palmier, morcovii, varza furajera (kale), spanacul, salata mangold si ciupercile Cantharellus  contin cantitati importante de beta-caroten care este foarte bine asimilat de organism, fiind foarte important pentru functionarea si regenerarea celulelor, a hemoglobinei si pentru metabolism. Legumele verzi, leguminoasele, portocalele, produsele din faina integrala contin cantitati importante de vitamina B si acid folic, iar ambele stimuleaza performanta creierului.

Se recomanda asimilarea vitaminelor prin hrana si nu sub forma suplimentelor alimentare.

 

Secretul acizilor grasi omega 3

Exista numeroase studii referitoare la efectul benefic al acizilor grasi omega-3 pentru prevenirea dementei si a bolii Alzheimer. Se pare ca acizii grasi au un efect de regenerare asupra celulelor nervoase, incetinind distrugerea nervilor cerebrali in cazul pacientilor deja afectati de dementa.

Astfel, se recomanda consumul de ton, macrou, hering si somon, dar si produsele din soia si anumite uleiuri vegetale presate la rece au un continut  semnificativ de acizi grasi esentiali omega-3.

 

Miscare si antrenament pentru creier

Creierul nostru este activ si capabil sa asimileze informatii noi pana la varste foarte inaintate. Conditia este sa il antrenam regulat. Nu trebuie sa asteptam pana la aparitia primelor simptome. Multe exercitii pot fi incorporate in activitatile zilnice, cum ar fi integramele, sudoku & jocurile logice. De asemenea, se recomanda si exercitii pentru concentrare si atentie, cititul, scrisul si cantatul la instrumente, toate acestea sporesc performanta creierului.